zaterdag 1 mei 2010

voorproefje van een nieuw schilderij

Na even te zijn gestopt heb ik de draad hier weer opgepakt. Bij het vorige schilderij met de beestjes liep ik vast en soms werkt het verfrissend om dan iets nieuws te gaan beginnen. Met dit schilderij ben ik zonder enig plan maar begonnen en ik laat me dan verrassen wat er dan ontstaat. Zo heb ik destijds 'Een eigen wereld' ook benaderd. Ook dit is een lang en smal doek maar dan iets groter ; 120 x 40cm. De afbeelding hieronder laat zien hoever het op dit moment is gevorderd. Er zal nog veel meer in gaan gebeuren en verder worden afgewerkt en mss  verdwijnen er wel elementen. Inmiddels is dit schilderij weer even terzijde geschoven en ben ik weer druk met het andere schilderij aan het werk. Dat geeft mij de gelegenheid om hier weer nieuwe ideeën uit te werken.



Geen opmerkingen: