maandag 28 januari 2013

Zoals het klokje thuis tikt...

Deze klok is uit een erfenis van mijn ouders die het ook weer hadden geërfd.
Het had bij mijn ouders vele jaren doelloos in de keuken gehangen. Toen het in mijn bezit kwam heb ik de buitenkant opgepoetst en dit wordt met regelmaat bijgehouden.
Ik vind dat je niets aan een klok hebt dat niet loopt en deze verdient het mede door de mooie klank die het heeft.
Ik heb de klok toen naar een klokken-dokter gebracht en het was uiteraard een karwei om hem weer gezond te krijgen. Het kostte een lieve duit maar dat had ik er voor over.
Dagelijks geniet ik nu van de klok die trouw elk half uur van zich laat horen. Het hangt in de ruimte waar ik schilder en ik ben er daardoor zeer aan gehecht geraakt.
Zo kwam ik op het idee om het eens te gaan schilderen. Nu dacht ik dat het als schilderij misschien niet zo interessant zou zijn om het helemaal uit te beelden zoals het is. Ik heb er daarom iets mee gedaan. Als uw klok op een bepaald tijdstip slaat dan weet u waar dit eigenlijk van komt. U ziet het normaal niet maar het is er wel.
Ik heb de klok op een realistische grootte afgebeeld op een doek van 60x80cm.






vragen of interesse? 
Mail me gerust naar; tterpentijn@gmail.com

Geen opmerkingen: