maandag 5 augustus 2013

Zeeuwse boer

Naast een boerin wilde ik ook een Zeeuwse boer schilderen. Een goede referentie naar een boer volgens de laatste mode had ik niet. Ik vond echter wel deze en deze man draagt de Katholieke Zuid-Bevelandse dracht van omstreeks 1850. Vanwege de vele details en de lichtval sprak deze me aan. De lichtval heb ik extra geaccentueerd. Ook hier is de achtergrond veranderd en het leek me wel toepasselijk om er een klassieke 'lijst' toe te voegen. Deze heb ik ontworpen en geschilderd en het lichtaccent doorgevoerd.
Evenals met het vorige portret heb ik toestemming gevraagd bij de klederdrachtvereniging. Een reactie heb ik niet ontvangen. Ik neem maar aan dat er geen bezwaar tegen is.
Het schilderij is 50x60 cm en het portret is vrijwel op realistisch formaat.
Nu wordt het weer tijd voor iets anders.




vragen of interesse? 
Mail me gerust naar; tterpentijn@gmail.com

Geen opmerkingen: