dinsdag 3 juli 2012

schafttijd

Dit schilderijtje is 30x40cm. Ik wilde wat experimenteren en heb verschillende technieken gebruikt.
Het tafereel is natuurgetrouw geschilderd. Het roestige raam en gebroken glas zijn er bij bedacht.
Ik wilde ook eens structuur toevoegen aan een schilderij om het contrast tussen het traditionele en het ruwe te accentueren. De 'muur' is met acrylverf gemengd met vogelzand geschilderd in een aantal lagen. Na de eerste poging heb ik het van schrik verwijderd....
Ik ben er dus toch mee doorgegaan en besloot het grof aan te brengen zodat ik van die angst af was.
Ik wilde iets aan de muur hebben en kreeg het idee om een hoefijzer toe te voegen.

Ik besloot er nog een experiment aan te wagen en zo is er een hoefijzer van fimo-klei op bevestigd.
Ik heb een goede vriendin gevraagd of zij dit voor mij wilde maken.
Het is met verve gemaakt zoals men kan zien. Meer van haar indrukwekkende creaties zijn te zien op; http://communities.zeelandnet.nl/data/creatief_thuis/
Ze heeft ook nog een weblog waar ze zowel werk van haar zelf als van anderen laat zien.
Het is een leuke weblog die dagelijks wordt aangevuld. Kijk eens op; 
www.zeelandnet.nl/weblog/data/fimo/
Zij onderscheidt zich met name fimo te combineren met fraai gemaakte wenskaarten.
Het hoefijzer is roestig geschilderd om de wat vervallen omgeving te accentueren inc. de spinnenwebben. Om het hoefijzer is nog een schaduw toegevoegd voor wat meer diepte.


Dit schilderij heeft een nieuwe bestemming gekregen.





vragen of interesse? 
Mail me gerust naar; tterpentijn@gmail.com


 

Geen opmerkingen: